Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

Pro Evolution Soccer 2014

Konami αποκάλυψε σήμερα ότι ο τίτλος PES 2014 θα σημάνει μία νέα αρχή για τα δημοφιλή ποδοσφαιρικά videogames κάνοντας το μεγαλύτερο βήμα προόδου που έχει δει μέχρι τώρα η σειρά.
PES 2014

Βασισμένο σε έξι θεμελιώδεις πυλώνες το νέο σύστημα και η νέα μηχανή επιτρέπει στο Pro Evolution Soccer 2014 να ξαναπιάσει από την αρχή ένα ένα όλα τα συστήματα του παιχνιδιού και να πετάξει από πάνω του τα δεσμά και τους περιορισμούς των προηγούμενων απαρχαιωμένων μηχανών.
Το νέο σύστημα επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών ματς με γρήγορη ροή, ενώ εστιάζεται στο πως οι ικανότητες ενός παίκτη μπορούν να επηρεάσουν την απόδοση της ομάδας, ενώ παράλληλα οι καλοδουλεμένες τακτικές και πειθαρχεία μιας μικρής ομάδας μπορεί όταν εκτελεστούν σωστά να την καταστήσουν «Φονέα των Γιγάντων».
Το νέο σύστημα δεν προσφέρει μόνο επαναστατικά γραφικά και animations. Φυσικά αυτά φτάνουν πλέον σε ένα επίπεδο που δεν έχουμε δει ποτέ στο παρελθόν. Ξεπερνά όμως όλους τους περιορισμούς των παλιών μηχανών στην Τεχνητή Νοημοσύνη και στο χειρισμό και επιτρέπει στο PES 2014 να αναδείξει το ταλέντο των κορυφαίων παικτών και την τακτική των κορυφαίων ομάδων μέσα από ένα home system για πρώτη φορά.
Παρακάτω θα δούμε αναλυτικά τους έξι βασικούς πυλώνες του νέου Pro Evolution Soccer που ρυθμίζουν τα πάντα από το πώς ο παίκτης δέχεται και κοντρολάρει τη μπάλα μέχρι την ατμόσφαιρα ενός σημαντικού ντέρμπι, τον ενθουσιασμό μιας αναπάντεχης νίκης ή την πικρία μιας συντριπτικής ήττας.
pes_2014_3
TrueBall Tech
Για πρώτη φορά σε ποδοσφαιρικό εξομοιωτή, το PES 2014 βάζει στο κέντρο της μηχανής τη μπάλα: από το πώς κινείται μέχρι το πώς τη χρησιμοποιούν οι παίκτες. Η πρώτη επαφή και τα διαφορετικά κοντρόλ είναι αυτό που κάνει κάποιους παίκτες να ξεχωρίζουν από τους άλλους. Η ικανότητα να διαβάζεις την πάσα αλλά και να κάνεις τα απαραίτητα βήματα ώστε να κερδίσεις χώρο και να βρεθείς πίσω από τους αμυντικούς.
Η TrueBall Tech επιτρέπει στον παίκτη να κάνει όλων των ειδών τις πάσες και λόμπες χρησιμοποιώντας τον αναλογικό μοχλό με λεπτομερές σύστημα βαρυκεντρικής φυσικής (barycentric physics system), που δίνει ρεαλισμό στη μεταφορά του κέντρου βάρους και της ροπής της μπάλας μετά από ένα κτύπημα, του ύψους και της δύναμης της πάσας καθώς και το πώς το σώμα του παίκτη θα αντιδράσει δεχόμενο την πάσα.
Έτσι ο παίκτης έχει πλήρη έλεγχο. Δίνει σχεδόν ενστικτωδώς μέχρι και την κλήση που έχει το σώμα του κατά την παραλαβή της πάσας. Σε αντίθεση με το TrueBall Tech, στα προηγούμενα συστήματα υπήρχε στατικότητα και οι επιλογές ήταν περιορισμένες. Τώρα η μπάλα μπορεί να βρει τον παίκτη σε οποιοδήποτε σημείο, να την περάσει από τους αντιπάλους με το στήθος η το κεφάλι, να τη κτυπήσει ακόμα και με το τακουνάκι πίσω σε κάποιο άλλο παίκτη ή στο κενό, ενώ η κοντινή ντρίπλα είναι μία πολύ πιο προσωπική ικανότητα στο νέο game.
Τα προηγούμενα PES έδιναν στον παίκτη τη δυνατότητα να στείλει πάσα στον κενό χώρο να κάνει μεγάλες λόμπες και κοντές πάσες, τριγωνάκια και ένα-δύο. Το σύστημα TrueBall Tech αντιμετωπίζει τη μπάλα σα μια ξεχωριστή οντότητα που κινείται ελεύθερα και ρυθμίζει όλες τις κινήσεις των παικτών γύρω από αυτήν. Η ποικιλία κινήσεων που προκύπτει από μία τέτοια φυσική είναι απίστευτη.
Το αποτέλεσμα είναι ένα παιχνίδι που προσφέρει πλήρη έλεγχο 360 μοιρών και στα δύο πόδια, καθοδήγηση της μπάλας ακόμα και με την πιο απαλή κίνηση του μοχλού και ντρίμπλες που βγαίνουν με απλές κινήσεις και ενστικτωδώς.
pes_2014_2
Motion Animation Stability System (M.A.S.S.)
Η φυσική σύγκρουση των σωμάτων των παικτών και η μάχη μεταξύ τους είναι ένα σημαντικό κομμάτι του κάθε ματς. Το σύστημα M.A.S.S. εξομοιώνει τη φυσική και το βάρος των σωμάτων καθώς συγκρούονται. Εξομοιώνει και τη σύγκρουση πολλών διαφορετικών σωμάτων δίνοντας ρεαλιστικά animations τα οποία συνδιάζονται αρμονικά μεταξύ τους. Αντί λοιπόν να έχουμε μία σειρά από σταθερά animations, το M.A.S.S. αντιδρά άμεσα σε οποιαδήποτε κατάσταση και η αντίδραση π.χ. του σώματος του παίκτη που δέχτηκε το τάκλιν επηρεάζεται από την κατεύθυνση από την οποία ήρθε αυτό και από την ταχύτητα και το βάρος του παίκτη που το εκτέλεσε. Σε κάθε περίπτωση ο παίκτης που δέχτηκε τη σύγκρουση μπορεί απλά να παραπατήσει (αν η ταχύτητα και το βάρος του επιτιθέμενου είναι μικρή η το σημείο σύγκρουσης ασήμαντο), η να καταρρεύσει. Παίκτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη μάζα τους για να απωθήσουν άλλους από τη μπάλα ή να απαγορεύσουν την προσπέλαση σε κάποιο σημείο του γηπέδου. Όπως είναι φυσικό στο PES 2014 υπάρχουν πολλοί περισσότεροι τρόποι να τζαρτζάρεις ένα παίκτη από ένα απλό τάκλιν.
Το τζαρτζάρισμα οποιουδήποτε είδους στο PES 2014 συνδυάζεται με τα TrueBall physics με αποτέλεσμα η μπάλα να αντιδρά μέσα από αυτές τις συγκρούσεις με ρεαλιστικό τρόπο. Καθώς οι παίκτες συγκρούονται θα δουν τη μπάλα να εκτοξεύεται στον κενό χώρο, ή να καταλήγει στα πόδια του ‘νικητή της σύγκρουσης’ ή του συμπαίκτη του.
Η εισαγωγή του συστήματος M.A.S.S. δίνει τρομερή εξέλιξη σε όλες τις φάσεις ένας-εναντίον-ενός. Οι μονομαχίες μεταξύ βασικών παικτών μπορούν να ορίσουν το αποτέλεσμα ενός αγώνα. Οι αμυντικοί μπορούν πλέον να εμποδίσουν έναν επιτιθέμενο με το σώμα τους, να παρεμποδίσουν τις πιθανές πάσες ή να κάνουν τζαρτζάρισμα. Και οι επιτιθέμενοι από την πλευρά τους πρέπει να επιλέξουν αν θέλουν να πιέσουν και να αναμετρηθούν στα ίσα με τους αμυνόμενους σε σύγκρουση σώμα με σώμα, αν θέλουν να τους αποφύγουν, να δώσουν πάσα να ντριμπλάρουν, να προσποιηθούν καταρρέοντας για να κερδίσουν φάουλ, η να σουτάρουν έστω και από μακριά. Το νέο σύστημα επιτρέπει αμέτρητες διαφορετικές επιλογές και παραλλαγές που όλες βασίζονται στις αποφάσεις των παικτών.
pes_2014_1
Heart
Ο ορισμός του πως το ποδόσφαιρο είναι μια τόσο έντονη εμπειρία είναι δύσκολος. Πολλά καταλήγουν στο πάθος και το συναίσθημα. Το πώς ένα ματς μπορεί να φανεί «βουνό» σε μία φιλοξενούμενη ομάδα λόγω της τρομερής εντύπωσης που της κάνει η παρουσία των φιλάθλων της αντιπάλου της, της συμπεριφοράς τους και του θορύβου του «δωδέκατου παίκτη» είναι κάτι που το σύστημα Heart μεταφέρει στην καρδιά κάθε παίκτη και της ομάδας στο σύνολο.
Κάθε παίκτης πλέον έχει και στατιστικά ψυχολογίας μαζί με τα υπόλοιπα στατιστικά, στυλ και ικανότητές του. Φυσικά μπορούν να επηρεαστούν αν κάνει κακά παιχνίδια. Επίσης η ομάδα αν είναι πειθαρχημένη και με καλή ψυχολογία μπορεί να ανεβάσει ένα παίκτη που δυσκολεύεται, ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες. Αντιστοίχως μία εξαίρετη στιγμή ενός παίκτη μπορεί πλέον να επηρεάσει την ψυχολογία της ομάδας ενώ το ίδιο το γήπεδο και οι οπαδοί προσφέρουν και αυτοί με τη σειρά τους. Φυσικά αυτά όλα γίνονται φανερά και σε εμάς που παίζουμε PES 2014 καθώς το νέο σύστημα συνοδεύεται από Τεχνητή Νοημοσύνη για το πλήθος καθώς και νέα ειδικά εφέ.
pes_2014
PES ID
Το PES 2013 έβαλε τον πήχη του ρεαλισμού για τους παίκτες ψηλά με το σύστημα Player ID. Για πρώτη φορά οι παίκτες μπορούν εύκολα να αναγνωριστούν μόνο από τις κινήσεις και το τρέξιμό τους. Στο PES 2013 ο αριθμός των παικτών που είχαν το ρεαλιστικό σύστημα εξομοίωσης πραγματικών κινήσεων Player ID ήταν 50.
Στο PES 2014, αυτό το σύστημα θα αφορά τουλάχιστον τους διπλάσιους αστέρες. Και φυσικά επειδή το νέο σύστημα δεν έχει πλέον προ-αποθηκευμένα animations αυτό σημαίνει ότι θα αποτυπώνει το στυλ και το τρέξιμο του κάθε παίκτη σε αμέτρητες διαφορετικές συνθήκες προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερο ρεαλισμό.
Ομαδικότητα
Μέσα από το καινοτόμο σύστημα Combination Play του παιχνιδιού, οι παίκτες μπορούν να ορίσουν σε διαφορετικά σημεία του γηπέδου διαφορετικές τακτικές. Οι συμπαίκτες σου μπορούν να κάνουν σπριντ μέσα στον κενό χώρο, πλευροκοπήσεις, ανοίγματα και να είναι διαθέσιμοι σε προωθημένες θέσεις. Αυτές και άλλες κινήσεις μπορούν να ορισθούν να εκτελούνται σε συγκεκριμένα σημεία του γηπέδου με συγκεκριμένα κουμπιά.
Ο πυρήνας
Η ομάδα PES Productions έχει δουλέψει πολλά συνεχόμενα χρόνια ώστε να μπορέσει να μεταφέρει το ποδοσφαιρικό videogame στη νέα ιδιοφυή μηχανή.
Οπτικά το παιχνίδι θα περάσει σε άλλο επίπεδο από την ακρίβεια των σωμάτων μέχρι τους κυματισμούς των ρούχων τους, τις εκφράσεις του προσώπου, τη νέα λειτουργία παραγωγής animations που προσφέρει ροή μεταξύ των κινήσεων χωρίς παύση. Τα στάδια θα είναι πλήρεις προσομοιώσεις των πραγματικών και η είσοδος π.χ. των παικτών στον αγωνιστικό χώρο όπως θα δούμε σύντομα θα είναι ένα εντυπωσιακά ρεαλιστικό θέαμα. Νέο Mapping φωτισμού προσφέρει νέα φυσικά εφέ και ο ίδιος ο ρυθμός του αγώνα έχει βελτιωθεί μια και οι τακτικές επιλογές γίνονται πλέον εύκολα μέσα στον αγώνα και τα cut-scenes έχουν αφαιρεθεί από όπου ήταν περιττά.
Τα ελεύθερα σουτ, οι εκτελέσεις φάουλ και τα πέναλτι άλλαξαν και πάλι ριζικά. Ο έλεγχος έχει αυξηθεί πολύ και έχουν προστεθεί προσποιήσεις, ψεύτικα σπριντ, κοντινές πάσες κλπ. Και ο τερματοφύλακας μπορεί πλέον να κουνηθεί πριν την εκτέλεση ενώ η μπάλα πλέον αντιδρά ρεαλιστικά μετά την επαφή με τον τερματοφύλακα. Το τείχος και αυτό ενστικτωδώς θα κλοτσήσει η θα απωθήσει τη μπάλα, και δε θα παίζει μόνο το ρόλο εμποδίου.
Συγκεκριμένα τα πέναλτι έχουν σύστημα στόχου που επηρεάζεται και από την ικανότητα του εκτελεστή και το σημείο που ο παίκτης έχει αποφασίσει να στείλει τη μπάλα. Ο τερματοφύλακας μπορεί να επιλέξει να κουνηθεί πριν το σουτ αν ο εκτελεστής είναι μέτριος και ο τρόπος που πλησιάζει τη μπάλα έχει προδώσει τις προθέσεις του.
Το PES 2014 θα δει για πρώτη φορά το Asia Champions League, αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των επισήμων ομάδων ενώ το UEFA Champions League παραμένει αποκλειστικό, με άλλα πρωταθλήματα να αναμένεται να ανακοινωθούν άμεσα.
Στη συνέχεια θα αναφέρουμε πολλά άλλα στοιχεία του PES 2014 συμπεριλαμβανομένων όλων των νέων μορφών Online Gaming που θα συμπληρώσουν το τεράστιο άλμα που κάνει το Pro Evolution Soccer με αυτή την κυκλοφορία. Η ενσωμάτωση της θαυματουργής και φημισμένης Fox Engine είναι μόνο η αρχή.
Το PES 2014 θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2013 για Xbox 360, PS3, PC και PSP.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου